Hail, Caesar! (2016) Poster

(2016)

Josh Brolin: Eddie Mannix

Photos 

Quotes 

  • Eastern Orthodox Clergyman : Perhaps, Sir, you are forgetting is telling in the Holy Bible.

    Eddie Mannix : You're quite right, Patriarch. The Bible, of course, is terrific.

  • Eddie Mannix : Baird Whitlock has been kidnapped.

    Hobie Doyle : This is bad. Bad for movie stars everywhere.

  • Eddie Mannix : Tell them, "Thanks, but no thanks." That short enough for you?

  • Eddie Mannix : Let me see if Arne is open to matrimony. You sure he's the father?

    DeeAnna Moran : Yeah, yeah. Absolutely, he's the father, yes!

    [Mannix starts to walk away] 

    DeeAnna Moran : ... Pretty sure.

  • Eddie Mannix : Here at Capitol Pictures, as you know, an army of technicians, actors, and top notch artistic people are working hard to bring to the screen the story of the Christ. It's a swell story.

  • Protestant Clergyman : Who plays Christ?

    Eddie Mannix : A kid we're all very excited about, Todd Hocheiser, a wonderful young actor we found in Akron, Ohio, after a nationwide talent hunt. But Hocheiser is seen only fleetingly and with extreme taste. Our story is told through the eyes of a Roman tribune, Autochlus Antonius, an ordinary man, skeptical at first, but who comes to a grudging respect for this swell figure from the East.

  • Catholic Clergyman : It's the foundation of our belief that Christ is most properly referred to as the Son of God. It's the Son of God who takes the sins of the world upon himself, so that the rest of God's children, we imperfect beings, through faith, may enter the Kingdom of Heaven.

    Eddie Mannix : So, God is - split?

    Catholic Clergyman : Yes! And no.

    Eastern Orthodox Clergyman : There is unity in division.

    Protestant Clergyman : And division in unity.

    Eddie Mannix : I'm not sure I follow padre.

    Rabbi : Young man, you don't follow for a very simple reason. These men are screwballs.

  • Eddie Mannix : We don't need to agree on the nature of the deity here. If we could focus on the Christ, whatever his parentage. My question is: is our depiction fair?

    Eastern Orthodox Clergyman : I have seen worse.

    Eddie Mannix : Reverend?

    Protestant Clergyman : There's nothing to offend a - reasonable man.

    Eddie Mannix : Father?

    Catholic Clergyman : The motion picture teleplay was respectful and exhibited tastefulness and class.

    Rabbi : Who made you an expert all of the sudden?

    Eddie Mannix : And, what do you think, Rabbi?

    Rabbi : Eh? I haven't an opinion.

  • Baird Whitlock : These guys are pretty interesting, though. They've actually figured out the laws that dictate - everything! History! Sociology! Politics! Morality! Everything! It's all in a book called Capital - with a "K".

    Eddie Mannix : Is that right?

    Baird Whitlock : Yeah. You're not going to believe this. These guys even figured out what's going on here at the Studio. Because the Studio is nothing more than an instrument of capitalism. Yeah, so we blindly follow these laws like any any other institution. Laws that these guys figured out. The Studio makes pictures to serve the System. That is it's function! That's really what we're up to here.

    Eddie Mannix : Is it?

    Baird Whitlock : Yeah. Its just confirming what they call - the status quo. I mean, we may tell ourselves that we're creating something of artistic value or there's some sort of spiritual dimension to the picture business. But, what it really is, is this fat cat, Nick Skank, out in New York, running this factory, serving up these lollipops to the - what they used to call the bread and circuses for the...

    Eddie Mannix : [Grabs Baird and slaps him]  Now, you listen to me, buster. Nick Skank and the Studio have been good to you and to everyone else who works here. If I ever hear you bad mouthing Mr. Skank again, it'll be the last thing you say before I have you tossed in jail for colluding in your own abduction.

    Baird Whitlock : Eddie, I wouldn't, I would never do that!

    Eddie Mannix : [Slaps Baird some more]  Shut up! You're gonna go out there and you're going to finish "Hail Caesar!" You're gonna give that speech at the feet of the penitent thief and you're gonna believe every word you say.

    [slaps Baird some more] 

    Eddie Mannix : You're going to do it because you're an actor and that's what you do. Just like the director does what he does and the writer and the script girl and the guy who claps the slate. You're gonna do it because the picture has worth! And you have worth if you serve the picture and you're never gonna forget that again.

    Baird Whitlock : I won't forget, Eddie.

    Eddie Mannix : Damn right, you won't. Not as long as I run this dump.

  • Eddie Mannix : [cops bust starlet posing for French postcard snaps]  Mary Jo was a guest at a costume party. This isn't even her dirndl.

  • Eddie Mannix : As for the religious aspect, does the depiction of Christ Jesus cut the mustard?

    Catholic Clergyman : Well, the nature of Christ is not quite as simple as your photoplay would have it.

    Eddie Mannix : How so, father?

    Catholic Clergyman : It's not the case, simply, that Christ is God or God - Christ.

    Rabbi : You can say that again! The Nazarene was not God.

    Eastern Orthodox Clergyman : He was not not God.

    Rabbi : He was a man.

    Protestant Clergyman : Part God.

    Rabbi : No, sir!

    Eddie Mannix : Rabbi, all of us have a little bit of God in us, don't we?

  • Eddie Mannix : What's up?

    Natalie - Secretary : We can't find Baird Whitlock. He left the set over an hour ago. Said he was going to his dressing room, but, he isn't there.

    Eddie Mannix : Out on a bender? Middle of the day? Am I crazy?

  • Eddie Mannix : Any more thought about who you might marry?

    DeeAnna Moran : I ain't doin' that again! I had two marriages. It just cost the Studio a lot of money to bust them up.

    Eddie Mannix : Well, we had to have those annulled. One was to a minor mob figure...

    DeeAnna Moran : Vince was not minor!

    Eddie Mannix : And Buddy Flynn was a bandleader with a long history of narcotics use.

    DeeAnna Moran : Yeah. Yeah. That's what I'm sayin'! They were both louses! Marryin' a third louse ain't gonna do me no good.

    Eddie Mannix : I've offered you some very suitable young men.

    DeeAnna Moran : Pretty boys, saps and swishes! What you think if there wasn't a good reliable man, I wouldn't have grabbed him?

    Eddie Mannix : What about Arne Seslum? He is the father isn't he?

    DeeAnna Moran : Yeah. Yeah.

    Eddie Mannix : A marriage doesn't have to last forever; but, DeeAnna having a child without a father would present a public relations problem for the Studio.

  • Producer of 'Hail, Caesar!' : This can't be faked! It's the heart and soul of the picture.

    Eddie Mannix : I understand.

    Producer of 'Hail, Caesar!' : End of the film! We can't just give this speech to some - some - Roman schmoe!

  • Eddie Mannix : What does it cost to shut down?

    Producer of 'Hail, Caesar!' : Plenty! You know how big this picture is? We're on stages 5 and 14. If we're carrying everybody, in the final scene, who's up on crucifixes, that's 3.40 an hour, hardship pay, 8 hour minimum!

  • Eddie Mannix : What's on your mind, Laurence?

    Laurence Laurentz : Hobie Doyle cannot act!

    Eddie Mannix : Hobart Doyle is one of the biggest movie stars in the world.

    Laurence Laurentz : On horseback! But, this is a drama, Mannix, a real drama. It's an adaptation of a Broadway smash! it requires the skills of a trained thespian, not a rodeo clown.

  • Natalie - Secretary : Check! Thessaly Thacker called, said you promised her an interview with Baird today. Check that, it was Thora Thacker.

    Eddie Mannix : No, it was Thessaly. Tell her he was at the doctor longer than expected and she can see him on the set bright and early tomorrow.

    Natalie - Secretary : Check! And is that last part true?

    Eddie Mannix : Let's hope so.

  • Eddie Mannix : Baird, go out there and be a star.

  • Eddie Mannix : See Father, there are these two jobs. One is easy, almost too easy, but it's boring. The other job is hard, so damn hard, but it makes people so happy.

    Father Confessor : God wants us to be happy...

    Eddie Mannix : Yeah. Right, I get it.

  • Eddie Mannix : We don't want to send it to market except in the certainty that it will not offend any reasonable American, regardless of faith or creed. Now that's where you come in. You've read the script; I wanna know if the theological elements of the story are up to snuff.

    Eastern Orthodox Clergyman : I thought the chariot scene was fakey. How is he going to jump from one chariot to the other, going full speed?

See also

Release Dates | Official Sites | Company Credits | Filming & Production | Technical Specs


Recently Viewed